Darmowa dostawa dla zamówień powyżej 499 zł

Warunki biznesowe

Ogólne warunki handlowe

 

I.

Podstawowe postanowienia

  1. Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „regulaminami”) wydawane są:

 

UNICATO s.r.o.

Identyfikator: 46959254

Numer VAT: 2023679966

IČDPH: SK2023679966

z siedzibą: Kostolná Ves 154, 97226 Kostolná Ves

zarejestrowany w sądzie w Trenczynie, dep. SRO, numer firmy 27552/R

dane kontaktowe:

e-mail:   info@unicatoshop.pl

telefon: +421911311795

www.unicatoshop.pl

(zwany dalej „sprzedawcą”)

  1. Niniejsze warunki regulują wzajemne prawa i obowiązki sprzedawcy i osoby fizycznej, która zawiera umowę kupna poza prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanej dalej „kupującym”) poprzez interfejs internetowy znajdujący się na stronie internetowej dostępnej pod adresem internetowym www.unicatoshop.pl (dalej „sklep internetowy”).
  2. Regulamin stanowi integralną część umowy kupna. Odmienne ustalenia zawarte w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków handlowych.
  3. Niniejszy regulamin oraz umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.

 

II.

Informacje o towarach i cenach

  1. Informacje o towarach, w tym o cenie poszczególnych towarów i ich głównych cechach, podawane są przy poszczególnych towarach w katalogu sklepu internetowego. Ceny towarów podane są łącznie z podatkiem od wartości dodanej, wszystkimi związanymi z tym opłatami i kosztami zwrotu towaru, jeżeli towar ze względu na swój charakter nie może zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową. Ceny towarów obowiązują przez okres, w którym są wyświetlane w sklepie internetowym. Zapis ten nie wyklucza negocjacji umowy kupna na indywidualnie ustalonych warunkach.
  2. Wszelka prezentacja towarów zamieszczonych w katalogu sklepu internetowego ma charakter informacyjny i sprzedawca nie ma obowiązku zawarcia umowy sprzedaży dotyczącej tych towarów.
  3. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru publikowane są w sklepie internetowym. Informacje o kosztach związanych z opakowaniem i dostawą towaru podane w sklepie internetowym obowiązują wyłącznie w przypadku, gdy dostawa towaru odbywa się na terenie Polski.
  4. Ewentualnych rabatów od ceny zakupu towaru nie można ze sobą łączyć, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią inaczej.

 

III.

Zamówienie i zawarcie umowy kupna

  1. Koszty poniesione przez kupującego podczas korzystania ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) pokrywa kupujący sam. Koszty te nie odbiegają od stawki podstawowej.
  2. Kupujący zamawia towar w następujący sposób:
  • poprzez swoje konto klienta, jeśli wcześniej zarejestrowałeś się w sklepie internetowym,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.
  1. Kupujący podczas składania zamówienia dokonuje wyboru towaru, ilości sztuk, sposobu płatności i dostawy.
  2. Kupujący przed wysłaniem zamówienia ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które podał w zamówieniu. Kupujący przesyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku ZAMÓW. Dane podane w zamówieniu Sprzedający uważa za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia i potwierdzenie przez kupującego, że zapoznał się z niniejszym regulaminem.
  3. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to ma charakter automatyczny i nie stanowi umowy. Aktualny regulamin sprzedającego stanowi załącznik do potwierdzenia. Umowa kupna zostaje zawarta dopiero po przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę. Powiadomienie o przyjęciu zamówienia dostarczane jest na adres e-mail Kupującego. / Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedawca prześle kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to uważa się za zawarcie umowy. Aktualny regulamin sprzedającego stanowi załącznik do potwierdzenia. Zawarcie umowy kupna następuje poprzez potwierdzenie zamówienia przez sprzedającego na adres e-mail kupującego.
  4. Jeżeli sprzedający nie będzie mógł spełnić któregokolwiek z wymagań wymienionych w zamówieniu, prześle kupującemu poprawioną ofertę na jego adres e-mail. Zmieniona oferta jest uważana za nowy projekt umowy kupna, a umowa kupna zostaje w tym przypadku zawarta poprzez potwierdzenie przyjęcia tej oferty przez kupującego sprzedającemu na jego adres e-mail podany w niniejszych warunkach.
  5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedawcę są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do czasu powiadomienia go o przyjęciu zamówienia przez Sprzedawcę. Kupujący może anulować zamówienie telefonicznie pod numerem telefonu sprzedającego lub poprzez wiadomość elektroniczną na adres e-mail sprzedającego, obie formy są wymienione w niniejszym regulaminie.
  6. W przypadku, gdy sprzedawca popełnił oczywisty błąd techniczny przy wskazywaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub w trakcie składania zamówienia, sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia kupującemu towaru w sposób oczywiście nieprawidłowy cenie, nawet jeśli Kupującemu przesłano automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszymi warunkami. Sprzedawca bez zbędnej zwłoki informuje kupującego o błędzie i przesyła kupującemu poprawioną ofertę na jego adres e-mail. Zmienioną ofertę uważa się za nowy projekt umowy kupna, a umowa kupna zostaje w tym przypadku zawarta poprzez potwierdzenie akceptacji przez kupującego na adres e-mail sprzedającego.

 

IV.

Konto klienta

  1. Na podstawie rejestracji kupującego w sklepie internetowym, kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Kupujący może zamówić towar ze swojego konta klienta. Kupujący może zamówić towar także bez rejestracji.
  2. Kupujący podczas rejestracji konta klienta i składania zamówienia ma obowiązek podania wszystkich danych w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. Kupujący zobowiązany jest do aktualizacji danych w koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane podane przez kupującego w koncie klienta oraz przy zamawianiu towaru są przez sprzedawcę uważane za prawidłowe.
  3. Dostęp do konta Klienta zabezpieczony jest nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta Klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta Klienta przez osoby trzecie.
  4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta Klienta.
  5. Sprzedający może usunąć konto użytkownika, zwłaszcza jeśli kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez dłuższy czas lub jeśli kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z umowy kupna i niniejszych warunków handlowych.
  6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, szczególnie w związku z niezbędną konserwacją sprzętu i oprogramowania sprzedającego, lub niezbędną konserwację sprzętu komputerowego i oprogramowania stron trzecich.

 

V.

Warunki płatności i dostawy towaru

  1. Cena towaru oraz wszelkie koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową kupna mogą zostać opłacone przez kupującego w następujący sposób:
  • bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho v ČSOB Slovensko, IBAN: SK0675000000004020623166.
  • bezgotówkowo kartą kredytową.
  • gotówką przy odbiorze lub kartą płatniczą przy odbiorze towaru.
  • Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedającemu koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w wysokości umownej. O ile wyraźnie nie określono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszt związany z dostawą towaru.
  • W przypadku płatności bezgotówkowej obowiązek zapłaty ceny zakupu przez kupującego zostaje spełniony w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedającego.
  • Sprzedający nie wymaga od kupującego żadnej zaliczki ani innej podobnej płatności. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towaru nie stanowi zadatku.
  • Zgodnie z Ustawą o rejestracji sprzedaży, sprzedawca ma obowiązek wystawić kupującemu paragon. Jednocześnie ma on obowiązek zarejestrować otrzymaną sprzedaż u fiskusa on-line, w przypadku wystąpienia awarii technicznej, najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  • Towar dostarczany jest kupującemu pod adres wskazany przez kupującego w zamówieniu.
  1. Wyboru sposobu dostawy dokonuje się podczas składania zamówienia.
  2. Koszty dostawy towaru, w zależności od sposobu wysłania i odbioru towaru, wskazane są w zamówieniu kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego. Jeżeli sposób transportu zostanie uzgodniony na podstawie specjalnego życzenia kupującego, kupujący ponosi ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.
  3. Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży sprzedający jest zobowiązany dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący ma obowiązek odebrać towar w momencie dostawy. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub inny sposób niż określono w zamówieniu, kupujący obowiązany jest ponieść koszty związane z powtórną dostawą towaru lub koszty związane z inną metodą dostawy.
  4. Kupujący przy odbiorze towaru od przewoźnika ma obowiązek sprawdzić stan opakowania towaru i w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. W przypadku wykrycia naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki, kupujący nie ma obowiązku odbioru przesyłki od przewoźnika.
  5. Sprzedający wystawia kupującemu dokument podatkowy - fakturę. Do dostarczonego towaru dołączany jest dokument podatkowy.
  6. Kupujący nabywa prawo własności towaru poprzez zapłacenie pełnej ceny zakupu towaru, łącznie z kosztami dostawy, ale najpierw poprzez otrzymanie towaru. Odpowiedzialność za przypadkową utratę, uszkodzenie lub zniszczenie towaru przechodzi na kupującego z chwilą przyjęcia towaru lub z chwilą, gdy kupujący miał obowiązek przyjąć towar, ale nie uczynił tego z naruszeniem umowy kupna.
  7. Czas dostawy zależny jest od wyboru przewoźnika. Jednak dostawa trwa zwykle 2-6 dni roboczych.

 

VI.

Odstąpienie od umowy

Kupujący, który zawarł umowę kupna poza prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna nawet bez podania przyczyny.

  1. Termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni.
  • od dnia otrzymania towaru,
  • od dnia przyjęcia ostatniej dostawy towaru, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku części
  • od dnia przyjęcia pierwszej dostawy towaru, jeżeli przedmiotem umowy są regularne, powtarzalne dostawy towaru.
  1. Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży m.in.:
  • o świadczenie usług, jeżeli spełniły się one za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy umowy i jeżeli usługa została w pełni wykonana,
  • o dostawę towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnie od woli sprzedawcy i które mogą wystąpić w okresie do odstąpienia od umowy,
  • o dostawę napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostawa może nastąpić dopiero po upływie trzydziestu dni i których cena zależy od wahań rynkowych niezależnych od woli sprzedawcy,
  • o dostawę towarów zmodyfikowanych zgodnie z życzeniem kupującego, towarów wykonanych na wymiar lub towarów przeznaczonych specjalnie dla jednego kupującego,
  • o dostawę towarów ulegających szybkiemu zepsuciu, a także towarów, które ze względu na swój charakter po dostawie zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami,
  • o dostawę towaru w zamkniętym opakowaniu, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a którego opakowanie ochronne zostało naruszone po dostarczeniu,
  • o dostawę nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych, książek lub programów komputerowych, jeżeli są one sprzedawane w opakowaniu ochronnym i kupujący rozpakował to opakowanie,
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem sprzedaży na podstawie umowy o prenumeratę oraz sprzedaży książek niedostarczanych w opakowaniach ochronnych,
  • o dostarczanie treści elektronicznych w inny sposób niż na nośniku fizycznym, jeżeli ich dostarczanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą kupującego, a kupujący oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, że wyrażając tę ​​zgodę traci prawo odstąpienia od umowy,
  • w pozostałych przypadkach, o których mowa w § 7 ust. 6 ustawy nr. 102/2014 Zb. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość albo umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy, ze zmianami.
  1. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, kupujący powinien przesłać oświadczenie o odstąpieniu w terminie do odstąpienia od umowy.
  2. Aby odstąpić od umowy kupna, kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego przez sprzedawcę. Odstąpienie od umowy kupna zostanie przesłane przez kupującego na adres e-mail sprzedającego lub na adres dostawy podany w niniejszych warunkach handlowych. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi kupującemu otrzymanie formularza.
  3. Kupujący odstępując od umowy ma obowiązek zwrócić towar sprzedającemu w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru sprzedającemu, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany zwykłą drogą pocztową.
  4. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy, sprzedający zwróci mu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy, w ten sam sposób wszystkie otrzymane od niego środki, łącznie z kosztami dostawy. Sprzedający zwróci kupującemu otrzymane środki w inny sposób tylko wtedy, gdy kupujący wyrazi na to zgodę i nie będzie to wiązało się z dodatkowymi kosztami.
  5. Jeżeli kupujący wybrał sposób inny niż najtańszy sposób dostarczenia towaru oferowany przez sprzedającego, sprzedawca zwróci kupującemu koszt dostarczenia towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostarczenia towaru .
  6. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków kupującemu, zanim kupujący przekaże mu towar lub udowodni, że wysłał towar sprzedającemu.
  7. Towar musi zostać zwrócony przez kupującego sprzedającemu w stanie nieuszkodzonym, niezużytym i niezanieczyszczonym oraz, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający ma prawo jednostronnie potrącić roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej towarowi z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.
  8. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy kupna w przypadku wyprzedania zapasów, niedostępności towaru lub w przypadku, gdy producent, importer lub dostawca towaru zaprzestał produkcji lub importu towaru. Sprzedający niezwłocznie informuje kupującego za pośrednictwem adresu e-mail podanego w zamówieniu i zwraca w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy kupna wszystkie środki, w tym koszty dostawy, które otrzymał od niego na podstawie umowy, w w ten sam sposób lub w sposób określony przez kupującego.

 

VII.

Prawa wynikające z wadliwego wykonania

  1. Sprzedający odpowiada wobec kupującego za to, że towar w momencie odbioru jest wolny od wad. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że w chwili przejęcia towaru przez kupującego:
  • towar ma właściwości, które strony uzgodniły, a w przypadku braku porozumienia, ma właściwości, które opisał sprzedawca lub producent lub których kupujący oczekiwał ze względu na charakter towaru i na podstawie reklamy sprzedającego,
  • towar nadaje się do celu, jaki podał sprzedawca lub do jakiego zwykle używa się towaru tego typu,
  • towar odpowiada jakością lub projektem uzgodnionej próbce lub projektowi, jeżeli jakość lub projekt został ustalony na podstawie uzgodnionej próbki lub wzoru,
  • towar jest w odpowiedniej ilości lub wadze i odpowiada wymaganiom przepisów prawnych.
  1. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania towaru przez kupującego, uważa się, że towar był wadliwy już w momencie odbioru. Kupujący ma prawo dochodzić praw z tytułu wady powstałej w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania. Przepis ten nie dotyczy towaru sprzedanego po niższej cenie ze względu na wadę, dla której uzgodniono niższą cenę, zużycia towaru spowodowanego jego zwykłym użytkowaniem, towaru używanego ze względu na wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia towaru, jaki miał w chwili jego przejęcia przez kupującego, albo jeżeli wynika to z charakteru towaru.
  2. W przypadku stwierdzenia wady kupujący może zgłosić sprzedającemu reklamację i żądać:
  • jeżeli jest to wada dająca się usunąć:
  • bezpłatne usunięcie wady towaru,
  • wymiana towaru na nowy towar,
  • jeżeli jest to wada nie do usunięcia:
  • rozsądny rabat od ceny zakupu,
  • odstąpić od umowy.
  1. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy:
  • jeżeli towar ma wadę, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe używanie rzeczy jako rzeczy wolnej od wad,
  • jeżeli nie może on właściwie używać towaru ze względu na powtarzające się występowanie wady lub wad po naprawie,
  • jeżeli nie może on prawidłowo korzystać z towaru ze względu na dużą liczbę wad towaru.
  1. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację w każdej placówce, w której możliwe jest przyjęcie reklamacji, a nawet w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Konsument może złożyć reklamację także u osoby wyznaczonej przez Sprzedawcę. Jeżeli reklamacją Konsumenta zajmie się osoba wyznaczona przez Sprzedawcę, ta ostatnia może rozpatrzyć reklamację jedynie poprzez wydanie naprawionego towaru, pod rygorem przekazania reklamacji do rozpatrzenia Sprzedawcy. Sprzedający ma obowiązek wydać kupującemu pisemne potwierdzenie, kiedy kupujący skorzystał z prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu załatwienia reklamacji żąda kupujący, a także potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenie reklamacji, w tym potwierdzenie zakończenia naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.
  2. W przypadku zgłoszenia przez Konsumenta reklamacji Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik lub osoba przez niego wyznaczona ma obowiązek poinformować Konsumenta o jego uprawnieniach wynikających z wadliwego wykonania. Na podstawie decyzji Konsumenta, z której korzysta on z uprawnień wynikających z wadliwego wykonania, Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik lub osoba przez niego wyznaczona ma obowiązek niezwłocznie, a w skomplikowanych przypadkach najpóźniej w terminie trzech dni roboczych ustalić sposób rozpatrzenia reklamacji. dni od dnia zgłoszenia reklamacji, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu towaru, nie później niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. . Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji, reklamacja obejmująca usunięcie wady musi zostać rozpatrzona niezwłocznie, przy czym w uzasadnionych przypadkach reklamacja może zostać rozpatrzona w terminie późniejszym. Jednakże rozpatrzenie reklamacji, w tym usunięcie wady, nie może trwać dłużej niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Daremny upływ tego terminu jest uważany za istotne naruszenie umowy i kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna lub ma prawo wymienić towar na nowy. Za moment zgłoszenia reklamacji uważa się moment, w którym wola kupującego (skorzystanie z prawa z tytułu wadliwego wykonania) zostanie ujawniona sprzedającemu.
  3. Sprzedawca informuje kupującego w formie pisemnej o wyniku rozpatrzenia reklamacji, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
  4. Prawo z tytułu wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział on, że rzecz ma wadę, lub jeżeli wadę sam spowodował.
  5. W przypadku uzasadnionej reklamacji Kupujący ma prawo do zwrotu celowo poniesionych kosztów poniesionych w związku ze zgłoszeniem reklamacji. Kupujący może skorzystać z tego prawa u Sprzedającego w terminie jednego miesiąca od upływu okresu gwarancji.
  6. Wybór sposobu reklamacji i jej rozpatrzenia, jeżeli istnieje kilka możliwości, należy do kupującego.
  7. Prawa i obowiązki umawiających się stron dotyczące praw wynikających z wadliwego wykonania regulują §§ 499 do 510, § 596 do 600 i § 619 do 627 ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeksu cywilnego z późn. zm. oraz ustawy nr.250/2007 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.

VIII.

Dostawa

  1. Strony umowy mogą przekazywać sobie wszelką korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. Kupujący dostarcza korespondencję Sprzedającemu na adres e-mail podany w niniejszym regulaminie. Sprzedawca dostarcza korespondencję Kupującemu na adres e-mail podany w jego koncie Klienta lub w zamówieniu.

 

IX.

Pozasądowe rozstrzyganie sporów

  1. Konsument ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o sprostowanie, jeżeli nie jest usatysfakcjonowany sposobem, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub uważa, że ​​Sprzedawca naruszył jego prawa. Konsument ma prawo zgłosić propozycję rozpoczęcia alternatywnego (pozasądowego) rozstrzygania sporu z podmiotem oferującym alternatywne metody rozstrzygania sporów, jeżeli Sprzedawca odpowiedział na żądanie zgodnie ze zdaniem poprzednim przecząco lub nie ustosunkował się do go w terminie 30 dni od dnia wysłania. Nie ma to wpływu na możliwość zwrócenia się przez Konsumenta do sądu.
  2. Słowacka Inspekcja Handlowa jest odpowiedzialna za pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży, z siedzibą: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, ID: 17 331 927, z którą można się skontaktować w podanym celu pod adresem Słowacka Inspekcja Handlowa, Centralny Inspektorat, Departament Stosunków Międzynarodowych i Alternatywnego Rozstrzygania Sporów, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, lub elektronicznie pod adresem ars@soi.sk lub @soi.sk. Adres internetowy: https://www.soi.sk/. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów pomiędzy sprzedającym a kupującym wynikających z umowy kupna.
  3. Europejskie Centrum Konsumenckie Republiki Słowackiej, z siedzibą Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava, adres internetowy: http://esc-sr.sk/ jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) nr.Uchwała nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w internecie oraz o zmianie rozporządzenia (WE) nr 2013/2013. 2006/2004 oraz dyrektywa 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w Internecie).
  4. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy Urząd Rejonowy, Wydział Biznesu Handlowego. Słowacka Inspekcja Handlowa nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy nr.250/2007 Zb. w sprawie ochrony konsumentów, ze zmianami.

 

X.

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie ustalenia pomiędzy sprzedającym a kupującym podlegają porządkowi prawnemu Republiki Słowackiej. Jeżeli stosunek ustanowiony umową sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgodniły, że stosunek ten podlega prawu Republiki Słowackiej. Nie ma to wpływu na prawa konsumenta wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  2. W stosunku do kupującego sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu przepisów ustawy nr. 250/2007 Zb. w sprawie ochrony konsumentów, ze zmianami.
  3. Wszelkie prawa do strony internetowej sprzedającego, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do sprzedającego. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub innego wykorzystywania serwisu lub jego części bez zgody sprzedawcy.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe na skutek ingerencji osób trzecich w Sklep internetowy lub w wyniku jego użytkowania niezgodnego z jego przeznaczeniem. Kupujący podczas korzystania ze sklepu internetowego nie może stosować procedur mogących mieć negatywny wpływ na jego funkcjonowanie oraz nie wykonywać żadnej czynności, która mogłaby pozwolić jemu lub osobom trzecim na ingerencję lub korzystanie z oprogramowania lub innych elementów składających się na sklep internetowy oraz korzystania ze sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem.
  5. Umowa kupna, łącznie z warunkami handlowymi, jest archiwizowana przez sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest publicznie dostępna.
  6. Treść regulaminu może zostać zmieniona lub uzupełniona przez sprzedawcę. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
  7. Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik do regulaminu.

 

 

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 maja 2024 roku